ללא משוב בחיים מאבדים כיוון, אנו יצורים חברתיים המתהווים באמצעות קבלת משובים מהסביבה. משוב הכיתה מהמורה מכוון להשפעה על אישיותם ולמידתם של התלמידים. משוב במיטבו שניתן בצורה מכוונת ומושכלת מטרתו לחנך את התלמידים ולהשפיע על אישיותם ולמידתם. ישנם שני סוגי משובים: משוב מסכם כמו בחינה ומשוב מעצב שעליו אנו מדברים כעת. השפעתו של המשוב השוטף והמעצב הינה הכי גדולה מכל המשתנים שנבחנו.
בדרך כלל המורה שואל שאלה, התלמיד משיב והמורה נותן משוב כהערה משבחת או מתקנת. זו דרך טובה ויעילה להחזיק כיתה אך לא יעילה לנהל דיון בכיתה. יש לשים לב למשוב גלוי כגון אימרה מסוימת ויש משוב סמוי כגון שפת גוף. המשוב לתלמיד בכיתה אינו רק לתלמיד אלה לכיתה כולה, דרך המשוב לתלמיד המורה מדבר לכיתה כולה.
מטרת המשוב היא לקדם מעורבות התלמידים בתהליך הלמידה מתוך עניין וערך. ניתן לזהות או להרגיש את האווירה בכיתה ולפי זה לקבוע האם האווירה מקדמת את מעורבות התלמידים בלמידה. מטרה נוספת היא לקדם הבנה מעמיקה את התוכן הנלמד. ניתן לזהות ביצועי הבנה של התלמידים כמו לקחת את הידע מהמורה ולשחק אתו בווריאציות שונות, כלומר לוקחים את הידע מעבר למידע הנתון.
ההנחיות לביצוע משוב מעצב הם פשוטות, יש להציג שאלה, לנסות לייצר שיח איתם ולהיות אחד מהם, לא להגיב מיד, לעצור ולאפשר להם להגיב אחד לשני, לזהות מושגים מופשטים ולשאול על משמעותם, לאתגר בשאלות מערערות, להיות אמפתיים ולנסות להבין את החלק שנכון ומקדם את השיח והדיון, ברגע שנותנים שיפוט חיובי יש לציין על מה כגון "כל הכבוד לכם על השיח", עדיף לתת משוב ברבים לכיתה כולה למרות שהתשובה הנכונה היא של תלמיד אחרון שדיבר, כדי לקדם את הקשר בין תשובתו של התלמיד האחרון שדיבר לבין הדיון המשותף שהוביל את התלמיד לתשובתו. לייצר אוירה של כולנו ביחד מנסים למצוא ולהמציא תשובה טובה לשאלה הזאת.