ישנן טכניקות וישנם רעיונות, המשמעות של ההבנה היא ברעיונות שמאחורי הטכניקות. הבנה נבנית באופן פעיל על ידי התלמיד וזה באמצעות מאמץ מחשבתי כדי לבנות במוח את הייצוג של הרעיון הנלמד. זה דורש זמן עיבוד והבנייה הדרגתית ורציפה. הבנייה הדרגתית היא הצעדים הקטנים הנדרשים להגיע מרעיון אחד לרעיון הבא אחריו ואת הקשר לרעיון הקודם. התלמידים לא מודעים להבניה ולא יוכלו להתריע לנו על כך. לא מספיק הקנייה אחת מכיוון שלא כולם מבינים בפעם הראשונה ובנוסף יש נטייה לשכוח ולכן חשוב לחזור ולהשתמש ברעיון מספר פעמים באופן פעיל.
יש לבנות את הדרמה וממנה נגייס תשומת לב ונייצר חוויה שתיזכר כגון לאפשר לתלמידים למצוא חוקיות בכלי מסוים. ליצור שיח/דיון על הרעיונות, ולאפשר להם לחשוב על שאלות, ליצור צעדים קטנים כך שכל תלמיד ירגיש שגם הוא יכול להביא הברקה, זה יוצר סקרנות/מוטיבציה והטמעה טובה יותר בלימוד. להעביר את הנטל על התלמידים תוך תמיכה מינימלית ומרומזת ככל שניתן מצד המורה לפי אילוצי הזמן. ניהול הדיון דורש ניהול זמני דיבור לכל תלמיד באופן הוגן, ניהול הרעיונות על הלוח (מומלץ לכתוב ליד כל רעיון את שם התלמיד שאמר אותו), להרגיש האם התלמידים איתו או להאט את הקצב, לעצור ולסכם כדי לוודא שהמסרים החשובים עברו.
התלמידים צריכים להרגיש שהמורה מכבד את הקושי שלהם ורוצה בטובתם, אחרת יהיו במסלול של עימות ולא שיתוף פעולה. לכן יש לגלות אמפתיה לקושי של התלמידים מנקודת מבטם, להבין מהם ההנחות/הציפיות שלהם על הלמידה. לדוגמא שכל דבר צריך להיות מובן מיידית בעוד שאנו היינו רוצים שישקיעו מחשבה כדי לנסות להבין, יש להסביר את הפער הזה לתלמידים ולהציג מה ירוויחו מזה אם ישקיעו מחשבה. העקרון הוא להרגיש היכן התלמידים נמצאים, לעמוד לצידם ולעודד אותם לעשות את ההתקדמות הבאה בהדרגה. תחילה הם צריכים לחוות הצלחה לעיתים קרובות יותר, יש להתייחס לטעויות כאל הזדמנות ללמוד, הטעויות הן חלק הכרחי בלמידה, יש להתייחס אליהן כאל פניני אוצר. לדוגמא: "תודה דנה, הבאת לנו טעות מהממת, מה אפשר ללמוד ממנה…". לשמור על הביטחון לשתף גם אם צריכים להגיב לתלמיד "די, בכיתה שלנו אנחנו לא שופטים אחד את רעיונותיו של השני, חשוב שיהיה לנו חופש לטעות בשביל הלמידה"
לגבי כל תלמיד נשאר, באיזו מידה הוא לוקח אחריות על הלמידה של עצמו? האם משלים שיעור שהפסיד? מתרגל בבית? שואל או מבקש עזרה כשהוא לא מבין? עד שהם ייקחו אחריות על הלמידה שלהם. זה דורש השקעה רבה מצד המורה עד שהתלמיד ייקח אחריות על הלמידה שלו.